سایت خبری تحلیلی رویداد

سایت خبری تحلیلی رویداد


آنها که باید شنیدند ، باقی ماجرا انحرافی است

Posted: 13 Dec 2009 05:48 PM PST

سردبیر مهندس میر حسین موسوی ، سید محمد خاتمی ، مهدی کروبی به صراحت توهین به امام خمینی و پخش تصاویر موهن توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی را محکوم نمودند.
مجمع روحانیون مبارز و فراکسیون اقلیت مجلس نیز ضمن محکوم نمودن اقدام صدا و سیما حادثه "مشکوک" توهین به امام خمینی را محکوم و خواستار پیگیری مقامات قضایی در این مورد شدند.

در حالی که موسسه نشر و حفظ آثار امام خمینی وابسته به بیت ایشان پخش تصاویر مذکور را از صدا و سیما محکوم نمود این حادثه را مشکوک ارزیابی کرد.

آیات عظام بیات زنجانی ، یوسف صانعی ، علی محمد دستغیب و هاشمی رفسنجانی نیز با محکوم نمودن اقدام رسانه های حامی دولت در پخش این تصاویر ، حمله به دانشجویان معترض را محکوم و این اقدامات را در راستای حوادث پس از انتخابات و سرکوب مردم معترض ارزیابی نمودند.

به باور جنبش سبز ایران و رهبران آن ماجرای مشکوک توهین به امام پایان یافته است و نباید اجازه داد واقعیت های امروز جامعه تحت تاثیر تبلیغات مشکوک و به راه انداختن "کفن پوشان حرفه ای" نادیده گرفته شود.
اما از این اتفاق می توان به عنوان وسیله شناخت مخالفان استفاده نمود. مخالفانی که حتی حاضرند عکس امام را به آتش بکشند و آنرا در رسانه سراسری پخش نمایند.

کسانی که برای نگه داشتن دولت غصبی ده ها نفر را کشتند و صدها نفر را در زندان ها شکنجه کردند و بهترین یاران نظام و امام همچنان در بند آنهایند.
مخالفان مردم اما راه را به اشتباه طی می کنند و بیش از گذشته انزجار عمومی را به جان می خرند. فریاد های تندتر دانشجویان در یک هفته اخیر نیز از همین ماجرا حکایت دارد.

آنها که باید مواضع سبزها را می شنیدند، شنیدند. کسانی که خیال شنیدن ندارد را باید به حال خود ها نمود. آنها که نمی خواهند از خواب غفلت بیدار شوند و به راه ملت باز گردند. جنبش سبز ایران باید خود را برای روزهای حساس ماه محرم آماده کند.

فحاشی مدافع سعید امامی به بزرگان نظام و بیت امام

Posted: 13 Dec 2009 05:45 PM PST

روح الله حسینیان در سخنانی در جمع نیروهای شبه نظامی وابسته به بسیج گفت: "موسوی و خاتمی، حقیرتر، کوچک‌ تر و پست‌ تر از آنند که نظام بخواهد با آنها مقابله کند و حتی هاشمی هم کوچک‌ تر از آن است که بخواهیم با وی مبارزه کنیم."
به گزارش خبرنگار رویداد این نماینده تندرو مجلس که از حامیان محمود احمدی نژاد در مجلس محسوب می گردد در ادامه سخنانی که در حرم امام خمینی بیان نمود مدعی شد: "دعوای ما با یک فرد به نام موسوی نیست، موسوی کوچکتر از آن است که امت حزب‌‌الله و نظام بخواهد با آن مقابله کند.".
 
وی اضافه کرد:‌ "خاتمی هم ضعیف‌ تر، پست‌تر، کوچک‌تر و حقیرتر از آن است که این امت حزب‌الله و دانشجویان بیدار بخواهند با یک چنین شخص حقیری که چشمش به دست غرب است، مقابله کنند. حتی هاشمی هم کوچکتر از آن است که ما بخواهیم با وی مبارزه کنیم." 

حسینیان در ادامه سخنانش رئیس مجلس خبرگان را مورد خطاب قرار داد و مدعی شد: "هاشمی تو بارها در فتنه اخیر به مقام معظم رهبری خیانت کردی و رهبری از تو حمایت کرد اما تو کینه خود را در مشهد نشان دادی و گفتی که اگر مردم رهبری را نخواهند باید برود اما در واقع مردم تو را نمی‌خواهند و این را بارها با شعارهای خود نشان داده‌اند. "

نماینده اقتدارگرای مجلس با نام بردن از بیت امام و سید حسن خمینی افزود: "سید حسن خمینی ، جنابعالی متولی حرم مطهر امام بزرگوار هستید و این افرادی که به حرم آمده‌اند مهمان‌های این حرم هستند؛ به همین دلیل جا داشت که شما در این جلسه شرکت کرده و به مهمانان امام (ره) خوش‌آمد می‌گفتید و باز هم به دامن انقلاب می‌آمدید. "

روح الله حسینیان، روحانی تندرو ، قاضی و از مقامات اطلاعاتی و سیاسی اقتدارگرای حکومت ایران است. وی در دستگاه اطلاعاتی با نام مستعار "خسرو خوبان" شناخته می شد. وی در اخرین انتخابات مجلس شورای اسلامی با 437 هزار رای از تهران به مجلس هشتم راه یافت.

حسینیان در دوران وزارت ری‌شهری قائم مقام دادستان انقلاب اسلامی در وزارت اطلاعات بود. وی در ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ پیش از ورود به مجلس هشتم به عنوان مشاور سیاسی و امنیتی احمدی نژاد انتخاب شد . 

وی همیشه از مدافعان سعید امامی معاون امنیتی و مشاور وزیر اطلاعات و متهم اصلی در جریان قتل‌های زنجیره‌ای بود. پس از انتشار خبر درگذشت سعید امامی بر اثر خوردن داروی نظافت و مرگ وی در بیمارستان، حسینیان مدعی قتل او در بیمارستان شد. او در تابستان داغ ۷۸، جنجالی‌ترین سخنرانی عمر خود را جمع طلاب این مدرسه انجام می‌دهد ودر آن سعید امامی را شهیدی می‌خواند که به خاطر نظام قربانی شد.

درگیری دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با نیروهای شبه نظامی بسیج هوادار دولت

Posted: 13 Dec 2009 05:01 PM PST

ظهر دیروز 22 آذر تعدادی بسیجی که به وسیله دو دستگاه اتوبوس به دانشگاه شهید بهشتی منتقل شده بودند، در اعتراض به تصاویر پخش شده از صداوسیما در مقابل دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه تجمع کردند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر این بسیجیان که به بهانه سوگواری اهانت به آیت الله خمینی وارد دانشگاه شهید بهشتی شده بودند، شعارهایی بر علیه جنبش سبز و دانشجویان سر دادند.
 
همزمان بیش از 500 نفر از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با در دست داشتن پرچم های سبز و عکس هایی از آیت الله خمینی در مقابل این بسیجیان تظاهرات کردند. دانشجویان شعارهایی همچون "برنامه ی بیست وسی، حیله ی عمروعاصی"، "بسیجیه دروغگو کارت دانشجوییت کو"، "بسیجی درس بخونی تو هم دانشجو می شی"، "مرگ بر دیکتاتور" و "پول نفت چی شده خرج بسیجی شده" سر دادند.


در مقابل اعتراض دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، بسیجیان با شعارهایی همچون "حیدر، حیدر"، "حزب الله، ماشا الله"، "الله اکبر، جانم فدای رهبر" به دانشجویان حمله ور شدند که با دخالت انتظامات دانشگاه درگیری‌های پایان یافت. به گفته یکی از دانشجویان این دانشگاه، شرکت مسولین حراست دانشگاه شهید بهشتی در ضرب و شتم دانشجویان باعث خشم دانشجویان شده است.
 
در ادامه اعتراضات دیروز در دانشگاه شهید بهشتی، دانشجویان به سمت دانشکده فنی راهپیمایی کرده و سرانجام در مقابل دانشکده علوم انسانی تجمع کردند.
 
در این بین نماینده ولی فیقه در دانشگاه که با مدیریت امور دانشجویی و مسئولین حراست، بسیجیان را همراه می کردند، به بسیجیان توصیه به مقابله با دانشجویان کرد. حجه الاسلام یوسف زاده، نماینده رهبری در دانشگاه شهید بهشتی، با تحریک بسیجیان برای حمله فیزیکی به دانشجویان، مسئولین حراست را به برخورد با دانشجویان دعوت می کرد.
 
همچنین برخی از مسئولین حراست دانشگاه و  مسئول امور فرهنگی دانشگاه بدون هیچ گونه برخوردی با بسیجیانی که از خارج از دانشگاه منتقل شده بودند به تهدید دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی پرداخته و خواستار عدم اعتراض دانشجویان به حضور بسیجیان شدند.
 
در پایان درگیری‌های دانشگاه شهید بهشتی، دانشجویان این دانشگاه ضمن تأکید بر حمایت از جنبش سبز بیانیه ای را در محکومیت توطئه جدید کودتاچیان مبنی بر پاره کردن عکس آیت الله خمینی و توسل به این حربه، اعتراض کردند. این دانشجویان همچنین به افرادی که قصد سرکوب جنبش مردمی را دارند هشدار داده و خطاب به آنان اعلام کردند که در مسیر خطرناکی گام گذاشته‌اند و به آن‌ها توصیه کردند که به سوی ملت بازگردند.
 

مجوز برای راهپیمایی سبزها در محکومیت توهین به امام

Posted: 13 Dec 2009 04:00 PM PST

مجمع روحانیون مبارز اعلام کرد در اعتراض به "هتک حرمت" آیت‌الله خمینی، از وزارت کشور درخواست برپایی راهپیمایی خواهد کرد.
این مجمع در اطلاعیه‌ای که امروز یکشنبه صادر کرده، با محکوم کردن "اهانت" به تصویر بنیانگذار جمهوری اسلامی، افزوده در نامه‌ای رسمی از مسئولان وزارت کشور تقاضای مجوز برگزاری این راهپیمایی را خواهد کرد.

مجمع روحانیون ادامه داده که "شایسته بود با هر انسان مغرض یا بیماری که به چنین اقدامی دست زده است، برخورد قاطع شود." پخش تلویزیونی "اهانت" به تصویر آیت‌الله خمینی در روز ۱۶ آذر منجر به افزایش تنش‌های سیاسی در ایران شده است.

محافظه‌کاران می‌گویند که هواداران جنبش سبز دست به این اقدام زده‌اند، اما اصلاح‌طلبان با رد این اتهام معتقدند که این مسئله، "سناریویی" از پیش طراحی شده برای تشدید سرکوب معترضان است.
مقام‌های سیاسی و مذهبی محافظه‌کار و اصلاح‌طلب، طی روز‌های گذشته با انتشار بیانیه‌ها و اظهار‌نظر‌های جداگانه‌ای این اقدام را محکوم کرده‌اند.

روز یکشنبه نیز گروهی از دانشجویان موافق و مخالف دولت با برپایی تجمعاتی، "اهانت" به تصویر آقای خمینی را محکوم کردند.
آیت‌الله علی خامنه‌ای هم در سخنانی، اقدامات شش ماه گذشته نامزد‌های معترض به نتیجه انتخابات را زمینه‌ساز "اهانت" به تصویر بنیانگذار جمهوری اسلامی دانسته است.
آقای خامنه‌ای در عین حال از هوادارانش خواسته که "آرامش" خود را حفظ کنند.

محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی، دو رئیس جمهوری پیشین ایران نیز "اهانت" به تصویر آقای خمینی را محکوم کرده‌اند.
آقای خاتمی از "وجه‌المصالحه" قرار دادن آیت‌الله خمینی برای "برخورد‌های تند" با مخالفان انتقاد کرده است.

حسین هاشمیان، عضو فراکسیون اقلیت مجلس: "به نظر می‌رسد با حرکتی که این جریان افراطی شروع کرده، نقشه‌ای در ذهن دارند و ممکن است اتفاق مهمی رخ دهد"
وی افزوده که "اعتراض کردن به ستم، وظیفه انقلابی، دینی و ملی ما است. معیارهای ما روشن است و حرف‌های ما اساسی است."

حسین هاشمیان، عضو فراکسیون اقلیت مجلس هم روز یکشنبه به وب‌ سایت پارلمان‌ نیوز گفته است: "به نظر می‌رسد با حرکتی که این جریان افراطی شروع کرده، نقشه‌ای در ذهن دارند و ممکن است اتفاق مهمی رخ دهد."
روز شنبه نیز وب‌ سایت کلمه از هواداران "جنبش سبز" خواست "هوشیار" باشند، چراکه "اتفاقی در پیش است."

هاشمی رفسنجانی هتك حرمت به امام را محكوم و از هوشیاری مردم تشکر کرد

Posted: 13 Dec 2009 08:10 AM PST

رییس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه‌ای اهانت به تمثال مبارك امام خمینی(ره)را محكوم كرد.
به گزارش پارلمان‌نیوز، در این بیانیه آمده است: اهانت به تصویر مبارك امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب از سوی هركس و با هر هدفی كه انجام یافته عملی ناروا و زیان‌بخش و سزاوار تقبیح است.

هوشیاری و نشان دادن حساسیت از سوی اقشار ملت و به خصوص سلسله جلیلیه روحانیت درسی تاریخی به نمایش گذاشت كه امید می‌رود از این پس كسی جرات این‌گونه هتاكی‌ها را به خود راه ندهد.

اینجانب به نمایندگی از سوی اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام از هوشیاری مردم عزیزمان تشكر می‌كنم و امیدوارم بروز این احساسات پاك درس عبرتی به بدخواهان باشد.

فراکسیون خط امام مجلس هتک حرمت به امام و اقدام صدا و سیما را محکوم کرد

Posted: 13 Dec 2009 08:09 AM PST

فراکسیون خط امام (ره) مجلس ضمن مشکوک خواندن حرکتی که نشان دهنده پاره کردن عکس امام (ره) بود، هتک حرمت به ساحت بنیانگذار انقلاب را محکوم کرد.
داریوش قنبری در گفتگو با پارلمان‌نیوز، در خصوص جلسه امروز فراکسیون خط امام (ره) مجلس اظهار داشت : در ابتدای جلسه موضوع هتک حرمت به امام مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی فراکسیون خط امام(ره)مجلس ادامه داد:اعضای فراکسیون ضمن مشکوک بودن به حرکتی که محتوایش پاره کردن عکس امام بود، اینگونه اقدامات را محکوم کردند.

وی تاکید کرد:اعضای فراکسیون همچنین اقدام رسانه ملی در پخش این حرکت را گامی در جهت اشاعه منکر دانسته و اقدام صدا و سیما را محکوم و تقبیح کردند.

قنبری گفت:به زودی بیانیه‌ای در محکومیت هتک حرمت به امام و اقدام صدا وسیما از سوی فراکسیون صادر می‌شود.

بیانیه شدیدالحن آیت الله زنجانی در محکومیت هتک حرمت امام و نسبت دادن آن به دانشجویان

Posted: 13 Dec 2009 08:03 AM PST

آیت الله بیات زنجانی از مراجع عظام تقلید در محکومیت هتک حرمت نسبت به امام راحل (ره) پیامی صادر کرد.
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره) مجلس "پارلمان‌نیوز" ، متن پیام بدین شرح است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
هتک حرمت امام راحل عظیم الشأن و بنیانگذار جمهوری اسلامی در هرجا و به هر نحو که صورت گرفته باشد، محکوم است؛ اما و صد اما حرکت مشکوک صدا و سیمای رسمی کشور در پر و بال دادن و نحوه خبردهی و اعلان این موضوع که موجب جریحه‌دار کردن احساسات پاک و انقلابی مردم گشته، شایستۀ محکومیت بیشتری است.

آنچیزی که مایه تاسف است، اشاعه منکری است که به نظر در راستای توجیه کردن هدف با هر وسیله ای که همان سرکوب بیشتر رقیب در فضای ملتهب کنونی کشور است، می باشد.


چطور می توان باور کرد دانشجویانی که هنوز در شعارهایشان از نام امام(ره) و راه او دفاع می کنند و این موضوع را هم برای خود افتخار می دانند، دست به چنین اقداماتی بزنند در حالیکه افرادی در طول چند سال گذشته، مستقیم و غیر مستقیم با ارائه نظرات و پیاده کردن اهدافی، به نبرد با معمار کبیر انقلاب برخواسته اند و حتی به بیت آن بزرگوار هم رحم نکردند و عجیب اینکه امروز آنان مدعی دفاع از آن پیر فرزانه در برابر کسانی شده اند که در دوران رژیم پهلوی، تنها جرمشان دفاع از آن امام همام(ره) بوده است.

انقلابیون طعنه های برخی از این مدعیان در حین آزادی از زندان های رژیم گذشته را به خاطر دارند که حرکات انقلابی و رهبری امام را به سخره می گرفتند. جای سئوال است که چطور افرادی که زمینه توهین به مراجع معظم تقلید در روزنامه ها و سایت های خبری شان را باب کردند و عباراتی در شان خود را به آنان نسبت داده و فرزندان معنوی امام(ره) را مورد بدترین حملات و بی مهرهی ها قرار دادند، امروز داعیه آنها دردفاع از امام(ره)، گوش فلک را کر کرده است.

ایرانیان مسلمان و دانشجویان فرهیخته آنان، تمام مشکلات بوجود آمده در کشور را ناشی از فاصله گرفتن از امام(ره) و اندیشه های والای او می دانند و چطور می توان این حرکت مشکوک را به آنان نسبت داد؟

آحاد دانشجویان دانشگاهها، طلاب حوزه‌های علمیه و مردم متشرّع کشورمان را به هوشیاری و عقلانیت در برابر ابزارهای رسانه‌ای داخلی و خارجی فرامی‌خوانم و برادرانه از ایشان می‌خواهم که عشق به معصومین و امام عصر علیهم‌السلام و علاقۀ خود به امام راحل و جمهوری اسلامی را خرج منفعت طلبی‌ها و قدرت طلبی‌های سیاسیون نکنند؛ در تجمّعات و مراسمی که در ماه محرّم، پیش و پس از آن به نام سیّد و سالار شهیدان(ع) تشکیل می‌شود، هوشیار و آگاه باشند و در درک و دریافت پیام حقیقی عاشورا و نهضت حسین ابن علی علیهم السلام بکوشند و آزادگی و ایستادگی و حق طلبی آن امام همام و خواهر گرانقدرش را پاس بدارند.


و سَیعلمُ الذینَ ظَلموا أیَّ مُنقلبٍ یَنقَلِبون
اسدالله بیات زنجانی
قم المقدسه، 25 ذی الحجه 1430
مصادف با بیست و دوم آذرماه 88

ادامه اعتراضات در دانشگاه ها سراسر کشور

Posted: 13 Dec 2009 09:21 AM PST

در ویدیوهای منتشر شده در یوتوب، شعار هواداران دولت شنیده می شود که فریاد می زنند "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و در طرف مقابل دانشجویان مخالف دولت دیده می شوند که عکسی از آیت الله خمینی در دست دارند و شعار می دهند: "درود بر خمینی، سلام بر موسوی".
سایت بی بی سی گزارش داد همزمان با اوج گرفتن مناقشه بر سر 'اهانت' به تصاویر آیت الله خمینی در روز دانشجو در ایران، برخی گزارش ها از بروز تشنج در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف آن حکایت دارد.

خبرگزاری های ایران روز یکشنبه ۲۲ آذر گزارش داده اند که تحصنی سه روزه در اعتراض به اهانت به عکس آیت الله خمینی در مسجد دانشگاه تهران آغاز شده و قرار است که جمعی از پرشورترین منتقدان جنبش اعتراضی ایران، از جمله مهدی کوچک زاده (نماینده مجلس)، علیرضا زاکانی (نماینده مجلس)، مسعود ده نمکی (عضو سابق انصار حزب الله) و یحیی رحیم صفوی (فرمانده سابق سپاه پاسداران) در آن سخنرانی کنند.
همزمان خبرگزاری فارس از تجمع دانشجویان مخالف دولت در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران خبر داده است.

شاهدان عینی به بی بی سی گفته اند که درگیری های پراکنده که از درون دانشگاه آغاز شده بود، در مواردی به خیابان های اطراف کشیده شده است.
همچنین برخی تصاویر ویدیویی که روز یکشنبه در وبسایت یوتیوب منتشر شده، گروهی از دانشجویان را نشان می دهد که با شعار "مرگ بر دیکتاتور" در محوطه دانشگاه تهران راهپیمایی می کنند.

ویدیوی دیگری که تاریخ همین روز را دارد، دو گروه از دانشجویان موافق و مخالف دولت را در دانشگاه الزهرا نشان می دهد که در محوطه این دانشگاه به سر دادن شعار مشغولند.
در این ویدیو، شعار هواداران دولت شنیده می شود که فریاد می زنند "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و در طرف مقابل دانشجویان مخالف دولت دیده می شوند که عکسی از آیت الله خمینی در دست دارند و شعار می دهند: "درود بر خمینی، سلام بر موسوی".

سایت کلمه، منبع خبری نزدیک به میرحسین موسوی نیز عکس هایی از تجمع دانشجویان معترض در دانشگاه کاشان را منتشر کرده است که تصاویری از آیت الله خمینی در زمینه سبز به دست دارند.
همچنین ویدیوهایی از تجمع روز یکشنبه در دانشگاه قزوین در یوتیوب انتشار یافته که دانشجویان را در حال تجمع، راهپیمایی و شعار دادن نشان می دهد.
این گروه از دانشجویان شعار می دهند "اونی که تقلب کرده، عکس ها رو پاره کرده" و "خمینی کجایی؟ موسوی تنها شده".

تلویزیون ایران روز ۱۶ آذر در بخش خبری ۲۰:۳۰ تصاویری پخش کرد که عکس های پاره شده آیت الله خمینی را در میان تصاویر مربوط به اعتراضات دانشجویی روز دانشجو نشان می داد.
میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش اعتراضی مخالفان دولت در ایران بلافاصله به پخش این تصاویر اعتراض کردند. موسسه تنظیم و نشر آثار آیت الله خمینی هم در نامه ای به رئیس صدا و سیما این اقدام را نکوهش کرد.
آقای موسوی، آقای کروبی و مسئول موسسه نشر آثار آیت الله خمینی، هر سه در مورد اصالت این تصاویر ابراز تردید کردند و گفتند که دانشجویان به آیت الله خمینی اهانت نمی کنند.

اما آیت الله خامنه ای صبح روز یکشنبه ۲۲ آذر در یک سخنرانی در تهران گفت که اهانت به آیت الله خمینی نتیجه مخالفت های رهبران جنبش اعتراضی ایران است و هواداران آنها این کار را کرده اند.
این در حالی است که آقای موسوی و آقای کروبی خود را از نزدیک ترین یاران آیت الله خمینی می دانند و می گویند که برای جلوگیری از انحراف جمهوری اسلامی از مسیری که او برای آن در نظر گرفته بود مبارزه می کنند.

خاتمی: آزادی مورد نظر ما در برابر استبداد است

Posted: 13 Dec 2009 08:31 AM PST

رئیس‌جمهور سابق پیشین کشورمان با بیان اینکه"امروز برای همه ما امام خمینی معیار است"، تاکید کرد که امکان ندارد مردم و دانشجوی ایرانی به امام خمینی اهانت کند.
به گزارش روابط عمومی دفتر سیدمحمد خاتمی، رییس جمهور پیشین کشورمان در جمع شورای احزاب اصلاح طلبان فارس به مسائل چندماهه اخیر اشاره کرد و گفت: کسانی اعتراضات و مشکلاتی داشتند و متاسفانه به جای اینکه با آن‌ها برخورد منطقی شود، حرف‌ها گوش داده شود تا اگر درست است، قبول کنند و در مقابل آن تسلیم شوند و اگر نیست مردم را قانع کنند، متاسفانه در مقابل مردمی‌ترین اعتراضات نسبت به مسائل اخیر برخوردهای خشونت‌آمیز شد که آثار آن را می‌بینیم.

وی تصریح کرد: مردم ما مگر چه چیز می‌خواستند و چه می‌خواهند؟ اصلاحات مگر جز در این مسیر ‌خواست و مطالبات تاریخی مردم حركت می كرده و می كند؟ من این را قبول ندارم که مطالبات مردم فراتر از آن چیزی است که در انقلاب ما بود؛ اگر اعتراضی هست که چرا ما از آن معیارها عقب افتادیم یا انحراف پیدا کردیم.

رئیس بنیاد باران تاکید کرد: "به صراحت بگویم، امروز هم اکثریت جامعه ما امام و انقلاب را قبول دارند و به خون شهیدانشان احترام می‌گذارند و مدار و معیار همان آرمان‌های انقلاب اسلامی است، امروز برای همه ما امام خمینی معیار است، معیاری که انقلاب را رهبری کرده هم جمهوری اسلامی را پیشنهاد کرده، هم به همت ایشان مردمی‌ترین و دموکراتیک ‌ترین انتخابات و رفراندوم‌ها برگزار و قانون اساسی تصویب شده است. البته همه قبول داریم كه قانون اساسی وحی الهی نیست و اگر كسی ایرادی هم به آن داشته باشد اشكالی نیست ولی مبنای حركت ما همین قانون اساسی است كه دست آورد انقلاب و مورد تصویب قاطع مردم بوده است."

وی با اشاره به فصل سوم قانون اساسی گفت: "این فصل را بخوانید، ببینید قانون درباره حقوق ملت چه گفته است؟ ما می گوییم اینها نباید نادیده انگاشته شود و كسانی كه از آن دفاع می كنند؛ مورد فشار و جفا قرار می‌گیرند."

سیدمحمد خاتمی افزود: "انتقادی که می‌کنیم بر اساس همین معیارهاست، مردم‌سالاری در متن انقلاب بوده، خواست مردم بوده، امام آنرا قبول کرده، در قانون اساسی آمده و مساله مردم‌سالاری دینی را بنده مطرح کردم حالا اینکه عده‌ای بیایند بگویند اصلا مردم‌سالاری با دین سازگار نیست!این ضد خط امام و قانون اساسی ماست."

رئیس‌جمهور سابق کشورمان یادآور شد: "یک عده دیگر هم که بگویند مردم‌سالاری دینی اما به نام دین، ابتدایی‌ترین و بدیهی‌ترین مسائلی که در متن مردم‌سالاری است زیر پا گذاشته شود، این هم غلط است."

وی با بیان اینکه "کسی که از اصول و آرمان‌ها دفاع می‌کند طرفدار انقلاب است"، گفت: "او طرفدار انقلابی است که همسو با خواست مردم است و مگر خواست مردم این انقلاب را بوجود نیاورد؟"

خاتمی همچنین اظهار داشت: "اتفاقا ما می‌گوییم راهی که وجود دارد ساختارشکنی نیست، اصلاح ساختار بر اساس معیارهایی است که در خط امام و راه ایشان و قانون اساسی وجود دارد است، ما حق داریم اعتراض کنیم اگر انحرافی در این زمینه ببینیم."

وی با تاکید بر اینکه"اعتراض کردن عین وظیفه دینی و انقلابی ماست"، صریح کرد: "حاکمان باید به این اعتراض‌ها توجه کنند، اگر مردم‌سالاری را قبول دارند، برخورد خشن با اعتراضات راه‌حل مساله نیست چرا که این برخوردها سبب و زمینه‌ساز می‌شود که عده‌‌ای کارهایی انجام دهند که ما هم نمی‌پسندیم و این مسائل ناخوشایند ثمره کار افرادی است که این برخوردها، دستگیری‌ها و بازداشت‌های نادرست را انجام می دهند و نسبت‌ها و تهمت‌ها نابجا به چهره‌های خدوم و مردمی می زنند."

رئیس‌جمهور سابق کشورمان افزود: "امام و انقلاب را وجه المصالحه نکنیم. نگوییم به نام انقلاب می‌زنیم، می‌کوبیم، نیاییم حرمت‌شکنی کنیم، امام را هم وجه المصالحه قرار دهیم برای اینکه بتوانیم کسانی را که نمی‌پسندیم با آنها بر خورد تندتر انجام دهیم."

خاتمی ادامه داد: "مردم و دانشجویان ما امام و نظام را قبول دارند، در چارچوب قانون اساسی می خواهند عمل کنند و ما هم جز این حرفی نداریم، معتقدیم اگر انحرافی وجود دارد که دارد بر اساس همین معیارها باید اصلاح شود."

وی سپس گفت: "ما همه به خصوص حكومت را فرا می‌خوانیم به بازگشت به همین موازین، به حرمت انسان، به رعایت حقوق انسان، به تلاش برای اعتلای این کشور."

خاتمی اظهار داشت: "آیا اگر ما بگوییم روش مدیریتی که در کشور ماست با مصالح کشور با ثروتمند شدن کشور سازگار نیست، با عدالتی که همواره شعار آن را داده‌ایم سازگار نیست، با حیثیت و حرمتی که ما باید در منطقه داشته باشیم سازگار نیست، آیا بیان کردن این سخنان و دعوت به رعایت قانون اساسی و توجه به خواست‌های مردم معنایش براندازی و لطمه‌زدن به نظام است؟"

رئیس دولت اصلاحات تاکید کرد: "آیا رفتارها و سیاست‌هایی كه چهره انقلاب و نظام ما را كدر می كند و با مردم برخورد دارد زمینه ساز یاس مردم بخصوص نخبگان و جدا شدن از نظام و حكومت نیست؟ آیا همین امور كمك به براندازی نمی‌كند؟"

رئیس بنیاد باران افزود: "البته بنده آنقدر سخاوتمندانه نمی‌خواهم نسبت براندازی به کسانی که ما نمی‌پسندیم و با ما مشکل دارند بدهم؛ هرچند وقتی آن طرف با اینهمه گشاده‌ دستی هر کس را که نپسندید، به سادگی تهمت بزنند، فحش بدهند، بدگویی کنند و بدتر اینکه بازداشت کنند، تحت تعقیب قرار دهند، پرونده‌سازی کنند و فتنه‌گر و برانداز معرفی كنند. باید مردم روشن شوند كه كدام روش‌ها و رفتارها نتیجه‌اش تضعیف نظام و لطمه دیدن جمهوری اسلامی است و من یادآور می‌شوم که این برخوردها برای حکومت و قوه قضائیه خوب نیست، صرف‌نظر از اینکه ستم از سوی هر کس باشد نارواست."

سیدمحمد خاتمی با بیان اینکه اعتراض به ستم، وظیفه دینی و انقلابی و ملی ماست، اظهار داشت: "معیارهای ما روشن است، حرف‌های ما اساسی است، اگر منظور این است که ملت ما از این معیارها و اصول دست بردارند به نظرم دست بر نخواهند داشت و بهتر این است کسانی که از این معیارها و اصول انحراف پیدا کرده‌اند به راه درست بازگردند و به آزادی گروه‌ها، آزادی بیان و هزینه نداشتن انتقاد در جامعه تن دهند."

رئیس دولت اصلاحات خاطر نشان کرد:"اگر در جامعه‌ای به دلیل انتقاد کردن از حکومت و دولت به دلیل اعتراض به مسائلی که ملت احساس می‌کند انحراف است بخواهند انگ بزنند و هر عنوانی که این انتقادکننده بدهند نه عادلانه است و نه مردم‌سالارانه،ما روی محورهای انقلاب، امام و قانون اساسی باید حرکت کنیم و باید بدانیم انحراف از اینها ما را به جایی خواهد رساند که همه زیان خواهند کرد."

خاتمی در ادامه گفت: "فکر می‌کنم کل ملت ایران به جز عده‌ای معدود و عده‌ای آدم ناراحت، ناراضی و بیمار و منحرفی که انقلاب ما همه امتیازات آنها را گرفت، به انقلاب اسلامی افتخار می كنند و امام را به عنوان محور و مدار انقلاب و مظهر ایمان و آزادگی خود بزرگ می دارند و امروز هم ما می گوییم ملاك و معیار برای اصلاح امور و دستیابی به آرمان هائی كه ملت ما داشته است خود انقلاب، راه و رهنمودهای امام و موازین قانون اساسی و مطالبات درست مردمی است كه در جریان انقلاب به رهبری حضرت امام داشتند."

رئیس‌جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه "انقلاب ما حادثه بزرگ و مقطع بسیار مهمی در تاریخ طولانی زندگی این مرز و بوم بود"، افزود: "ملت رشید و بزرگ ما که دارای تجربه‌های تاریخی ارزشمند است، در عین‌حالی که دین‌دار و پایبند به موازین دینی است در دوران اخیر پیشتاز یک حرکت اجتماعی در دنیای اسلام و تاریخ شرق بوده و آن مساله حاکمیت انسان بر سرنوشت خود و حرکت به سوی مردم سالاری و جامعه مدنی که از دستاوردهای دنیای مدرن است بوده است."

خاتمی یادآور شد: "هنر ملت ما این بوده که با معیارهای دینی و اعتقاداتی که داشته از این نقطه حرکت کرده و خواستار یک جامعه مدنی البته سازگار با معیارهای اخلاقی و دینی خود بوده وهست."

به عقیده رئیس دولت اصلاحات، ملت ایران این حرکت آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و عدالت‌جویی که برای حفظ حرمت انسان در جامعه، حاکمیت انسان بر سرنوشت خود که رمز و راز و محور مردم سالاری است را همواره به خاطر علاقه‌ای که به دین داشته و همچنین به خاطر شرایط تاریخی همسو با معیارهای دینی خواسته است.

وی همچنین به برخی مخالفان سازگاری دین و سیاست اشاره کرد و گفت: "شاید طرفداران این عقیده که برخی از آن‌ها نیز انسان‌هایی دیندار بودند،انسان‌های بدی نبوده‌اند اما به هر حال زمان را درک نمی‌کردند."

رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدنها تصریح کرد: "آن‌ها در ظواهر غرق شده بودند و نمی‌توانستند آن روح و محتوای دین اسلام را دریابند که با حرمت و کرامت انسان وحاکمیت انسان بر سرنوشت خودش سازگار است، آن‌ها نمی‌دیدند که این دین نمی‌تواند سازگار با استبداد باشد، نمی‌تواند سازگار با محروم کردن انسانها باشد. نمی‌تواند فقط حاکمان را صاحب اختیارات و قدرت‌های بیکران و بی‌مسئولیت بداند؛ فقط از مردم اطاعت بخواهند."

وی یادآور شد: "خواست مشترک مردم در طول همه جریانات و جنبش‌های اجتماعی از مشروطیت تا امروز این بود که واقعا آزادی می‌خواسته و از استبداد و دیکتاتوری زده شده بوده و نیز خواستار رهائی از سلطه اجانب و برخورداری از استقلال بوده است."

خاتمی ادامه داد: "ما را متهم می‌کنند که آزادی ما ولنگاری است، نخیر آن آزادی ما منضبط شدن اخلاقی جامعه است، آزادی ما اخلاقی است، آزادی دقیقا در برابر استبداد است و آزادی كه پایه هر عمل اخلاقی است زیرا عمل تحمیلی ولو خوب باشد با آزادی و اراده آزاد انسان انتخاب نشده است اخلاقی نیست."

رئیس‌جمهور سابق کشورمان با تاکید بر عظمت و بزرگی ملت ایران و استقلال طلبی و پیشرفت خواهی او اظهار داشت: "ملت ما از اینکه عقب مانده باشد یا خوانده ‌شود و از اینکه در اقتصاد،صنعت،سیاست و... دچار عقب ماندگی باشد، رنج می‌برده و خواهان پیشرفت بوده است."

وی تاکید کرد: "برای ما سنگین است که بگویند ایران کشور در حال توسعه است، ما عظمت و پیشرفت را در طول تاریخ تجربه کرده‌ایم و استقلال و پیشرفت برایمان مهم بوده است."

وی در این دیدار اشاره به بیستم آذرماه، سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب، با اشاره به شخصیت علمی،اخلاقی و انقلابی ایشان گفت: "این انسانها در طول تاریخ زیاد نیستند و واقعا حضرت آیت‌الله دستغیب یکی از این انسانها بود. هم در عصر انقلاب و هم بعد از آن نقش ممتازی داشت، به درستی به عنوان یكی از ارکان و پایه‌های انقلاب اسلامی است و کسی که مردم به ایشان اعتماد داشتند و از طریق ایشان اتصال بین انقلاب و مردم ایجاد می‌شد."

رئیس بنیاد باران با بیان اینکه "مرگ آیت‌الله دستغیب هم تجسم زندگی ایشان بود که بریدگی از دنیا و بی اعتنایی به تن و جسمانیت و توجه به روح بود"، یادآور شد:"از صفات بارز ایشان ایمان به امام و وفاداری و ارادت به امام بزرگوار به عنوان کانون و محور انقلاب اسلامی و رمز و راز عظمت ملت ما تاریخ این مرحله ما بود."
وی افزود:"الحمدالله همه دستغیب ها بزرگوار و مردمی هستند بخصوص باید قدر بزرگواری چون آیت الله علی محمد دستغیب عالم پرهیزكار و انقلابی را داشت كه واقعا شخصیتی انقلابی و در خط امام و شجاع و فداكار هستند."

مصطفی تاجزاده در دادگاه از خود دفاع نکرد

Posted: 13 Dec 2009 08:32 AM PST

وكیل مدافع مصطفی تاج زاده، عضو ارشد جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از برگزاری جلسه دادگاه موكلش به صورت غیرعلنی خبر داد.
امیر حسین آبادی با بیان این مطلب اظهار كرد: صبح امروز جلسه رسیدگی به اتهامات مصطفی تاج زاده در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، اما آقای تاجزاده بنا به دلایلی به دفاع از خود نپرداخت و رییس دادگاه نیز وقت رسیدگی به پرونده را تجدید كرد.

به گزارش نوروز، وکیل مدافع سیدمصطفی تاجزاده دلیل اقدام این فعال سیاسی را بیان نکرد. تاجزاده پیش از این نسبت به برگزاری دادگاه خود به صورت غیرعلنی اعتراض داشت و خواستار دفاع از خود و اتهاماتی که در کیفرخواست دادگاه های دسته جمعی نسبت به او و اصلاح طلبان وارد شده بود، در یک دادگاه علنی بود.

تمامی فعالان سیاسی اصلاح طلب که در بند هستند نیز خواستار برگزاری دادگاه خود به صورت علنی بودند، اما تاکنون با درخواست هیچ یک از آنان موافقت نشده است.

آیت‌ الله خامنه‌ای: مخالفان نابود خواهند شد

Posted: 13 Dec 2009 08:51 AM PST

رهبر جمهوری اسلامی ایران ضمن انتقاد شدید از 'اهانت' به عکس آیت‌الله خمینی، از هوادارانش خواست که آرامش خود را حفظ کنند و گفت که تشنج در سطح جامعه به مصلحت نیست.
آیت الله علی خامنه ای روز یکشنبه ۲۲ آذر  در یک سخنرانی در تهران گفت که "مردم" و "دانشجویان" حق دارند که از اهانت به تصویر بنیانگذار جمهوری اسلامی خشمگین شوند، اما باید آرامش خود را حفظ کنند.

او خطاب به کسانی که در روزهای اخیر به پاره شدن تصویر آیت الله خمینی واکنش نشان داده اند گفت: "کسانی که در مقابل شما قرار دارند، کسانی نیستند که ریشه داشته باشند و بتوانند در مقابل عظمت انقلاب مقاومت کنند".

آقای خامنه ای بر "الهی" بودن نظام جمهوری اسلامی تأکید کرد و با اشاره به یکی از آیات قرآن گفت: "خواهید دید که مخالفان در مقابل چشم شما نابود خواهند شد".

در جریان تجمع های اعتراضی روز دانشجو و روزهای پس از آن تصاویری در اینترنت پخش شد که پاره شدن یا به آتش کشیده شدن پوسترهای آیت الله خمینی را نشان می داد.
تلویزیون حکومتی ایران هم در یکی از بخش های خبری خود تصاویری از یک عکس پاره شده بنیانگذار جمهوری اسلامی را روی زمین نشان داد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالفان دولت ایران، ضمن ابراز تردید در مورد اصالت تصاویر و همچنین با رد انتصاب اهانت به آیت الله خمینی به دانشجویان هوادار "جنبش سبز"، پخش بخشی این تصاویر از تلویزیون ایران را محکوم کردند.
اما اینک رهبر ایران، اهانت به تصویر نخستین رهبر جمهوری اسلامی را "گناه بزرگ" توصیف می کند و آن را مستقیما به طرفداران رهبران مخالفان دولت نسبت می دهد.

آیت الله خامنه ای گفته است که مسئولان و حافظان قانون در صورت لزوم با کسانی که این اقدام را کرده اند برخورد خواهند کرد، اما "دانشجویان" باید با پرهیز از درگیری، به شناسایی "منشاء فساد"، کسب اطلاع از ارتباطات مخالفان و مطلع کردن مسئولان اکتفا کنند.
رهبر ایران گفته است که به وجود آمدن اغتشاش و درگیری در سطح جامعه "خواست دشمن" است و محیط دانشگاه باید امن باشد.

آیت الله خامنه ای با اشاره به مواردی از "فاصله گرفتن" یاران آیت الله خمینی از "انقلاب" و طرد آنها در گذشته، گفت که او تمایلی به دفع مخالفان ندارد، اما از نظر او گویا خود آنها اصرار دارند که از نظام فاصله بگیرند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن و فصلنامه هستی

سهراب سپهری از خود تا دیگران

دیدگاه مسعود اسپنتمان درباره فلسفه ارد بزرگ (ایران)