سایت خبری تحلیلی رویداد

سایت خبری تحلیلی رویداد


دفاع از آرمان امام خمینی در احترام به حقوق مردم است

Posted: 14 Dec 2009 05:17 PM PST

انجمن مدرسین دانشگاه های اهواز در بیانیه ای اقدام صدا سیما در پخش تصاویر ساختگی اهانت به عکس امام خمینی را محکوم و خواستار پاسخگویی ریاست سازمان صدا و سیما و هیئت نظارت بر این سازمان شد.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا
سیمای جمهوری اسلامی، چندین ساعت پس از پایان مراسم روز دانشجو (16 آذر) در تهران  ، عکس پاره شده ای از رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) را،  آن هم در مکانی نامعلوم و به دور از تجمع دانشجویان و بدون نشان دادن عوامل دست اندر کار ، در بخش های خبری خود  به تصویر کشاند و در پی آن ،  تریبون های رسمی و بخش های خبری سیما ، حمله به اصلاح طلبان و  رهبران جنبش سبز را که سراسر زندگی خود را در گسترش ودفاع از اندیشه های سیاسی امام راحل گذرانده اند؛  در دستور کار قرار داد. 

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها - حوزه اهواز، این توهین به ساحت مقدس حضرت امام (ره) را یک حرکت مشکوک دانسته و آن را محکوم می کند و بر این باور است که این حرکت، چه واقعی باشد چه ساختگی، زشتی پخش کردن آن از سیمای جمهوری اسلامی و دستاویز قرار دادن آن برای رسیدن به اغراض سیاسی؛ از زشتی انجام آن بیشتر است و بر این پایه ریاست سازمان  صدا و سیمای جمهوری اسلامی را در این توهین بی تقصیر نمی داند و خواستار پاسخگویی وی و هیئت نظارت بر این سازمان می باشد .

ارادت همه مردم و به ویژه جوانان این مرز و بوم به امام خمینی (ره) چنان روشن است که همگان انجام این توهین از سوی مجموعه دانشجویان را ، دور از ذهن و واقعیت می دانند و خوشبختانه دانشجویان نیز با هوشیاری کامل انزجار خود را از این عمل نشان دادند. 

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه اهواز ، دفاع  واقعی و خالصانه از آرمان های امام خمینی و سربلندی نظام جمهوری اسلامی را در احترام نهادن  به حقوق قانونی همه مردم و تضمین آزادی فعالیت های سیاسی ، فرهنگی و مطبوعاتی می داند و عمل به آرمان های آن مرد بزرگ را  ، از رهگذر  بازگشت به منشور برادری ایشان ، به همه گروه های سیاسی  توصیه می کند. 

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها - اهواز
آذر ماه - 1388

ادامه نا آرامی در دانشگاه صنعتی اصفهان

Posted: 14 Dec 2009 05:17 AM PST

دانشگاه صنعتی اصفهان از ظهر امروز - دوشنبه - شاهد درگیری و نا آرامی می باشد. ظهر امروز تعدادی از دانشجویان این دانشگاه مقابل ساختمان آمفی تئاتر تجمع کردند که با دخالت و یورش نیورهای بسیج به درگیری و خشونت کشیده شد.
به گزارش تارنمای "تحول خواهی" علت این تجمع هتاکی و توهین های روز گذشته اعضای بسیج دانشگاه به میرحسین موسوی و مهدی کروبی عنوان شده بود.

یکی از داشجویان معترض، در گفتگو با این تارنما می گوید:«بسیج دانشجویی روز گذشته تجمعی را در اعتراض به هتک حرمت امام خمینی(ره) در همین محل برگزار کرد ولی چیزی که ما دیروز شاهد بودیم مراسمی سراسر توهین و شعار علیه موسوی و کروبی بود»

در همین راستا تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی در اعتراض به رفتار بسیج، ظهر امروز جلوی ساختمان آمفی تئاتر که بطور سنتی محل تجمعات دانشجویی این دانشگاه می باشد تجمع کردند.
این دانشجویان که همگی نمادهای سبز همراه خود داشتند فقط به نشانه اعتراض به برنامه روز قبل بسیج دانشجویی ایستاده بودند که با دخالت اعضای این تشکل و سردادن مجدد شعار های دیروز تجمع آرام به درگیری و نا آرامی کشیده شد.
 
دانشگاه صنعتی اصفهان همچنین در روزهای 16 و 17 آذر ماه نیز شاهد درگیری و ناآرامی های زیادی بود.همچنین این دانشگاه از اولین دانشگاههای کشور بود که در اعتراض به نتیجه انتخابات در شامگاه 23 خردادماه مورد یورش شدید و دلخراش نیروههای سرکوبگر خارج دانشگاه قرار گرفت و کلاسهای درس را به تعطیلی کشاند تا جایی که امتحانات پایان ترم دانشجویان به شهریورماه موکول شد.

ایران سه گردشگر آمریکایی را محاکمه می کند

Posted: 14 Dec 2009 05:05 AM PST

منوچهر متکی وزیر خارجه ایران اعلام کرده است که سه شهروند آمریکایی که در تاریخ 31 ژوئیه گذشته با عبور از مرز مریوان وارد خاک ایران شده بودند، محاکمه می شوند.
آقای متکی که در یک کنفرانس مطبوعاتی صحبت می کرد گفت محاکمه سه شهروند آمریکایی که با "اهداف مشکوکی" به صورت غیر قانونی وارد خاک ایران شده بودند توسط سیستم قضایی ایران صورت می گیرد و حکم آنان در ادامه صادر می گردد.

مقامات ایرانی گفته بودند این سه نفر که دانشجو هستند، به طور غیرقانونی وارد ایران شده و جاسوسی می کرده اند. خانواده های این سه نفر موسوم به های شین، سارا شورد، و جاش فضال این اتهامات را رد کرده اند.
دولت آمریکا گفته بود دلیلی که این اتهامات را اثبات کند وجود ندارد و خواستار آزادی شهروندان خود شده بود.

خبر دستگیری سه گردشگر آمریکایی ابتدا از سوی مقام های کردستان عراق اعلام شد و بعد از آن شبکه تلویزیونی عرب زبان العالم، متعلق دولت ایران خبر دستگیری آنان را تایید کرد.

پس از تایید خبر این دستگیری توسط دولت ایران، وزارت خارجه آمریکا از دولت سوئیس که حافظ منافع آمریکا در تهران است خواست با مقامات ایرانی تماس گرفته و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کند.
در ماه سپتامبر گذشته برای اولین بار به دیپلمات های سفارت سوئیس در تهران که حافط منافع آمریکا در ایران است اجازه داده شد با این سه نفر که در بازداشت هستند ملاقات کنند.

در همین حال مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا علاوه بر درخواست آزادی این سه نفر خواهان آزادی سایر شهروندان آمریکایی که در ایران زندانی هستند شد. 
دولت باراک اوباما همچنین خواهان این شده بود که ایران در مورد تعیین سرنوشت رابرت لوینسون، مامور سابق پلیس فدرال آمریکا که گفته می شود در جزیره کیش مفقود شده است، به طور صادقانه همکاری کند.

مقام های ایرانی از علت سفر و سرنوشت آقای لوینسون ابراز بی اطلاعی می کنند.

حمله نماینده رهبری در سپاه به اعضای بیت امام خمینی

Posted: 14 Dec 2009 05:00 AM PST

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با حمله شدید به موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی این موسسه را جایگاه تجمع منافقین دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام ذوالنور طی سخنانی در تجمعی كه از سوی كاركنان ریاست جمهوری نسبت به هتك حرمت به ساحت امام خمینی(ره) در میدان فلسطین تهران صورت گرفت بود، گفت:‌جسارت و توهین به وجود مبارك امام راحل جسارت به همه ارزش‌ها و مقدسات است. 

وی با بیان اینكه كسانی كه نام خط امامی را یدك می‌كشند، خط امام را تعریف كنند ادامه داد: در دوران اصلاحات یك مصداق از آرمان‌های امام نام ببرید كه در مطبوعات و نطق‌های قبل از دستور مجلس ششم مورد حمله قرار نگرفته باشد.

ذوالنور تاكید كرد: پیام من به سران خود فروخته اغتشاشات این است كه این خوراك را برای استكبار جهانی آماده و تهیه كرده‌اید و پرده نفاق در حوادث كنار خواهد رفت و حضور مردم نمی‌گذارد از لفظ خط امامی مخفی بمانید. 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، گفت: در نیمه دوم شهریورماه چند تن از سران آشوب نزد یكی از كاندیداهای شكست خورده انتخابات جمع شده و به او گفتند این بیانیه‌های تند را قطع كن و چهره‌ای از آرامش از خود نشان ده و ما هم واسطه می‌شویم اما آن شخص شكست خورده در انتخابات با تكبر و غرور گفت صبر كنید چند ماه از انتخابات گذشته و چند روز بعد را مشاهده كنید در مهرماه همه‌چیز مشخص می‌شود. 

وی خاطرنشان كرد: آنها فكر می‌كردند با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند به خواسته‌های خود برسند حال آنكه با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نتوانستند بیش از 500 جوان را به دور خود جمع كنند و زمانی كه مردم مشاهده كردند دم سران آشوب به سران استكبار گره خورده از آنها فاصله گرفتند. 

ذوالنور به بیانیه اخیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی اشاره كرد و گفت: موسسه نشر آثار امام به جایگاه تجمع منافقین تبدیل شده و مشخص نیست چرا در هر آشوبی سران آن را ساپورت می‌كنند و زمانی كه شورای نگهبان صلاحیت لیبرال‌ها را برای انتخابات رد می‌كند موسسه نشر امام به دفاع از آنها می‌پردازد. 
وی خطاب به مسوولان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: شما چه رابطه‌ای با دشمنان امام دارید؟ چه جوابی برای مردم دارید؟ و بی‌كفایتی خود را بیش از این نشان ندهید و با صدور بیانیه صورت مساله را پاك نكنید.

ذوالنور گفت: لیدر خاكستری و پرده‌نشین اخیرا سخنرانی كرده كه قبل از انقلاب و حتی در زمان امام ولایت فقیه را قبول نداشته چه برسد ولایت مطلقه آن را. بشكند دهن موسوی‌خوئینی‌ها كه این حرف‌ها را بر زبان می‌آورد. 
وی ادامه داد: در دوران سیاه خاتمی، عبدالله نوری وزیر و مصطفی تاج‌زاده جانشین او بود چند طلبه یكی از جملات امام را نزد تاج‌زاده برده و به او نشان دادند تاج‌ زاده نپذیرفت و قرار شد آنها آن كتاب را نزد وی بیاورند. زمانی كه تاج‌زاده این جملات را مشاهده كرد گفت نمی‌دانستیم امام چقدر مستكبر و مستبد است. این قائم‌ مقام وزارت كشور در آن زمان با این جسارت به امام توهین می‌كند. 

ذوالنور در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد كه علیرضا بهشتی ستاد قاچاق انسان تشكیل داده و گفت: افرادی كه به عنوان شهید سبز اموی معرفی شدند به مرور زمان یكی‌ یكی زنده شده و با مصاحبه‌های خود سران این جنبش را رسوا كردند به همین دلیل بهشتی ستادی تشكیل می‌دهد تا با قاچاق و فراری دادن این افراد آبروی جنبش سبز را نگه دارد. بعد بازداشت شده و با وثیقه آزاد می‌شود. 
وی دامه داد: چرا برخی كه از وابستگان امام [سید حسن خمینی و همسر احمد آقای خمینی] هستند بعد از آزادی این افراد [دکتر علیرضا بهشتی] در زمان نماز صبح به دیدار آنان رفته تا نماز را با آنان برپا كنند. 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان كرد: كسانی كه به قائم‌مقامی امام رسیده بودند، با اقدامات خود خشم امام و مردم را برانگیختند اما امام و مردم آنها را به زباله‌دان تاریخ فرستادند اما امروز افتخار شما این است كه آنها را از زباله‌ دان بیرون آورده‌اید. 

وی به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع طلاب اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبری مردم را به آرامش دعوت كرد و حجت را بر سران آشوب و همه دوستداران انقلاب تمام كرد و شما مشاهده می‌كنید كه برای بیعت با رهبری جمعیت خروشان حزب‌اللهی در جریان است ما به شما هشدار می‌دهیم وای به روزی كه رهبر اجازه دهد آنگاه مردم طومار سیاه شما را خواهند پیچید. 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح كرد: بنده به نمایندگی از مردم از قوه قضائیه درخواست می‌كنم همانگونه كه رهبری فرمودند انتخابات تمام شده و مردم به كاندیداهای مورد علاقه خود رای داده‌اند و رای مردم محترم بوده و هیچ حجت و سندی نیز نتوانستند در ادعای بروز تقلب در انتخابات ارائه دهند و 13 آبان و 16 آذر و 22 بهمن ربطی به انتخابات ندارد به همین دلیل قوه قضائیه حق ندارد با مسامحه برخورد كند چرا كه خواست مردم برخورد با افرادی است كه به ارزش‌ها و آرمان‌ها و مقدسات اهانت می‌كنند. 

وی تصریح كرد: مردم در وهله دوم قرار دارند و قوه قضائیه باید سران آشوب را كه در وهله مقدم هستند برخورد جدی كند. 
ذوالنور در پایان با اشاره به سخن امام خمینی مبنی بر اینكه اگر مسوولین به وظیفه خود به درستی عمل نكردند مسوولیت از مردم ساقط نمی‌شود گفت: اگر دستگاه‌های قانونی به وظیفه انقلابی و در خور مردم و رای مردم عمل نكنند آن وقت خشم اسلامی ایرانی مردم، تفاله‌ها و ایادی استكبار جهانی را بر جای خود خواهد نشاند. 

احتمال واگذاری ایران خودرو به سپاه

Posted: 14 Dec 2009 05:22 AM PST

در حالی که سازمان خصوصی سازی وعده واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا را تا آخر امسال داده است بحث بر سر نحوه واگذاری و خریدار این دو کارخانه خودرو سازی بالا گرفته است .
منوچهر منطقی مدیر عامل پیشین ایران خودرو در حالی که واگذاری شرکتهای خودرو سازی را به قطعه سازان اشتباه دانست اظهار داشت : سهام خودروسازان باید به گروهی برسد که توانایی مالی و مدیریتی لازم را برای اداره این صنعت داشته باشد.

به نوشته روزنامه دنیای اقتصاد وی با بیان اینکه بنیاد تعاون سپاه امکانات لازم را در این زمینه دارد تاکید کرد : در صورت واگذاری سهام خودروسازان به این بنیاد و البته در قالب تشکیل کنسرسیومی شبه دولتی می توان به آینده این صنعت امیدوار بود.

منوچهر منطقی درحالی از واگذاری شرکتهای بزرگ خودرو سازی به شبه دولتی ها حمایت می کند که تازگی به سمت مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح منصوب شده است .

به یک پیروزی شیرین برای ملت

Posted: 14 Dec 2009 04:36 AM PST

ایرانی خسته از استبداد
 ملت سبز ایران می بایستی هوشمندانه هر موقعیتی را به یک فرصت جهت حرکت رو به جلو به نفع جنبش سبز و یک ضربه کاری بر پیکر این استبداد تبدیل نماید.

همینک یکی از این موقعیتها با متهم کردن ملت سبز ایران به بی حرمتی و پاره کردن عکس امام خمینی توسط  حکومت پیش آمده که برای تبدیل آن به فرصتی به نفع مردم وبه ضررحکومت می بایستی مردم و رهبران جنبش بطورگسترده،علنی وهمه جانبه ای از حکومت تقاضای مجوز راهپیمایی به منظورمحکوم کردن این بی حرمتی انجام شده نسبت به امام خمینی بنمایند. 

این یعنی یک موقعیت باخت- باخت ویرانگر برای حکومت که شایستگی اش بیش ازاین هم نیست. حاکمانی زورگو، خشن، بی منطق، نا کارآمد، فاسد، بی عدالت و خائن به رای مردمش که تمام ملت را علیه خودش بسیج کرده وآخرش با رسوایی هرچه تمامتراز بین خواهد رفت.

اگر حکومت به رغم تقاضای گستردۀ مردم و رهبران جنبش به آنان اجازۀ راهپیمایی ندهد، این مساله برای رژیم بسیار گران تمام خواهد شد زیرا برهمگان آشکار خواهد شد که اینا نند که به رغم ادعاها و تبلیغات فراوانی که مبنی بر ارادت و ادامه راه امام راحل دارند مانع از نشان دادن ارادت مردم و محکوم کردن بیحرمتی انجام شده نسبت به امام خمینی هستند.

به بیان دیگر حکومت با این کارش هتک حرمت صورت گرفته به امام را به نوعی تایید خواهد نمود و این آن یک ذره آبرو و مشروعیت باقی ماندۀ حکومت در نزد هواداران اندکش را از بین میبرد و تمامی مکر و حیله ها جهت سرکوب مردم را به خودشان حتی به چندین برابر برمی گرداند. 

حال اگر حکومت اجازۀ چنین راهپیمایی را بدهد ناگفته پیداست که بایستی منتظر یک تظاهرات بسیار عظیم میلیونی باشیم که در آن شعارهای سبزامام خمینی از قبیل: "میزان رای ملت است" یا  "حاکمان نوکر ملت اند" در نفی استبداد حاکم سر داده شود و این دو مرتبه یک حرکت رو به جلوی مهمی به نفع مردم خواهد بود.

بدین ترتیب این یک درس عبرت فراموش نشدنی برای این حکومت خواهد شد تا خوب بداند در جامعه ای که تمامی ملتش غیورانه بپا خاسته اند نمی تواند با راه انداختن این بازیهای کثیف و بساط تهمت زنی و یاوه گویی ره بجایی ببرد. 

مَثل این حکومت مَثل کسی است که درباتلاق بلا و مکافات خودساختۀ خویش فروافتاده است و هرچه در آن بیشتر دست وپا می زند و به این سو و آن سو و به این و آن بیشتر گِل و کثافت پرتاب می کند بیشتر درآن فرو می رود که البته همه اینها در نتیجه و به شکرانۀ بپا خیزی و قیام همگانی وهمه جانبۀ آحاد ملت ایران دربرابراستبداد حاکم است که وقتی چنین می شود خداوند متعال راههای برگرداندن خدعه و نیرنگ ستمگران به خودشان را به مردم نشان می دهد وعلاوه برآن هزاران راه پیروزی و ظفررا نیزبرمردم نمایان می کند. 

پس ای مردم باشد که در راه ظلم و استبدادستیزی در پیش گرفته اید استوار و ثابت قدم باشید ومادامی که اینگونه باشید خداوند متعال راهها و درهای پیروزی را بر شما می گشاید.

آیا رهبر انقلاب "آلت دست" هاشمی رفسنجانی است؟

Posted: 14 Dec 2009 04:46 AM PST

در پی اظهارات اخیر حجت الاسلام حمید روحانی در ارتباط با تاریخ انقلاب و شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و انتشار آن در یكی از روزنامه‌ها، دفتر رئیس مجلس خبرگان جوابیه‌ای را منتشر كرد. 
به گزارش ایلنا متن این جوابیه كه پیش از این به روزنامه انتشار دهنده این اظهارات ارسال شده بود و بنا به گفته دفتر آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی روزنامه مذكور از انتشار جوابیه استنكاف ورزید، به شرح ذیل است: 

حجت‌الاسلام جناب آقای سیدحمید روحانی 
سلام علیكم 
سخنرانی با محوریت انتظار و پاسخ‌های دور از انتظار شما به پرسش‌های مثلا خودجوش، آن هم در زادگان معمار كبیر انقلاب اسلامی و ذوق‌زدگی بعضی از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های ریز و درشت برای زدودن افكار مترقی و متعالی امام(ره) و هتاكان حرمت بیت و بازماندگان آن پیر فرزانه، در جهت انعكاس كامل آن، این نگرانی را در میان قاطبه دلسوزان انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) موجب شده است كه هنوز 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نگذشته، منافع زودگذر باندی وقایع‌نگار بعضی از مسائل دوران نهضت اسلامی را -شاید علی‌رغم میل باطنی- مجبور به تلاش در تحریف بعضی وقایع نماید. 

از افرادی چون شما بیش از این انتظار است كه به خاطر دستمالی، قیصریه را به آتش نكشند. هتك حرمت و در آمیختن جملات سخیف با نقد تاریخی، هرچند طی سال‌های گذشته توسط بعضی از مورخان معاند، مرسوم شده، اما گام نهادن اشخاصی كه مختصری محضر امام راحل را درك نموده و با سلوك متقیانه آن عبد صالح كمی آشنا هستند، در این مسیر، باعث تعمیق تردید در صداقت تاریخی می‌شود كه برای آیندگان از حوادث پیش و پس از انقلاب اسلامی به رشته تحریر درآمده و یا می‌آید. 

این تاسف موقعی عمیق‌تر می‌شود كه بدون عبرت گرفتن از حوادث دو قرن اخیر ایران، به ویژه حوادث پس از مشروطه، به عنوان یك فرد روحانی، خواسته یا نخواسته توطئه شوم "روحانیت‌ ستیزی" و القای فساد روحانیون انقلابی را در یك سخنرانی كاملا احساسی تسهیل می‌نمایید. 

به نظرم اطلاع دارید كه پروژه "هاشمی‌ستیزی" با هدف نردبان‌سازی برای ستیز همه‌جانبه با حضور روحانیت در امور اجرایی و تقنینی چنان رندانه كلید خورده است كه شخصیت‌های روحانی چون شما را در این مسیر با خویش همراه می‌نماید تا با بلندگو قرار دادن برای بیان ما فی‌الضمیر، بنای قدرت خویش را رفیع و مستحكم سازند. 
توطئه‌گران كه سابقا ترور شخصیتی و فیزیكی شخصیت‌هایی چون دكتر بهشتی، دكتر باهنر، استاد مطهری، دكتر مفتح و حتی ترور فیزیكی ناتمام آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را آزمودند، خوب می‌دانند كه اگر تیر تهمت را بر كمان افرادی از سنخ آنان زه كنند، راه طولانی رسیدن به هدفشان را میانبر رفته‌اند. 

نگاهی از سر تامل به تیتر شدن سخنان انتقادی و غیرانتقادی بعضی از شخصیت‌های روحانی مجلس و دیگر نهادها و ارگان‌ها علیه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در بعضی از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها، حكایت از عقبه بسیار خطرناك گردانندگان پروژه "روحانیت‌ستیزی" دارد كه در همین گذشته نه‌چندان دور رگه‌هایی از این پروژه را در اظهارات پالیزدار دیدید. 

و اما داستان حمایت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از منافقین (مجاهدین خلق) در دوران مبارزه، اولا چیزی نیست كه شما كشف كرده باشید. این مطلب خیلی مفصل‌تر در خاطرات دوران مبارزه شخص ایشان آمده و در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایشان بارها تكرار شده است، ثانیا حمایت از سازمان مجاهدین خلق در سال‌های 52-1348، منحصر به چند نفری كه اسم برده‌اید، نیست. 

آن زمان بسیاری از پیشگامان مبارزه (جز معدودی) از آنها حمایت می‌كردند (حتی خود شما) ثالثا با همه شاخ و برگ‌های غیرواقعی كه به آن داده‌اید، نشان از صداقت ایشان با امام و شجاعت ایشان در پس گرفتن آن حمایت‌هاست. صداقت و شجاعتی كه بعدها در دوران طولانی مبارزه و پس از پیروزی، ایشان را به عنوان امین‌ترین یار امام برای انتصاب مسوولیت‌های خطیر در كمیته حل مشكل سوخت، شورای انقلاب، سرپرستی وزارت كشور، ریاست مجلس و بالاتر از همه فرماندهی جنگ تحمیلی، در تاریخ جاودان كرده است. 

الحمدالله این رشته دو سویه ارادت به شخصیت حقوقی و حقیقی ولایت‌فقیه، پس از ارتحال امام، با اظهارات و انتصابات فراوان مقام معظم رهبری بر دوام بود و هست و در این میان اظهارات دشمن‌كام بعضی از دوستان، آن هم با عناوینی چون "مورخ انقلاب"؟!، بر گوش‌ها سنگین می‌نشیند. 

اگر این سخنان بر زبان تكنوكرات‌ها و لیبرال‌های مغرض و معاند جاری و در نشریات اپوزوسیون انقلاب منتشر می‌شد، هضم آن برای دوستان و دوستداران انقلاب آسان بود، چون پیداست كه آنان به عنوان آلترناتیوهای خیالی، حضور روحانیت را در مصادر امور برنمی‌تابند و تاریخ موارد بسیاری از تهمت‌ها علیه هاشمی رفسنجانی را از نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب تا این اواخر در اسناد و منابع خویش دارد، اما بالا زدن آستین همت توسط بعضی از روحانیون برای برآورده‌ كردن آرزوی محال دوری "مردم از روحانیت" از تناقض‌های عجیب و غریب روزگار است. 

از همه این موارد كه بگذریم، نوع و مقطع ورود شما به این پروژه و استفاده از كلمات و جملاتی كه به هیچ وجه با ادبیات حوزه سازگاری ندارد، پرسش‌برانگیز است؟! 
سابقه ذهنی جامعه از آقای زیارتی (حجت‌الاسلام سید حمید روحانی)، فردی است كه حتی حاضر است مرحوم شریعتی را در جهت تقویت حوزه‌ها یكبار دیگر به مسلخ تاریخ ببرد، اما ناگهان در چرخش 180 درجه‌ای شخصیت‌ها انقلاب و زبرالحدیدهای نهضت امام خمینی (ره) را به مذبحی می‌برد كه سلاخان "دین ستیز" آن را برای استحاله انقلاب در بعضی از رسانه‌های مرموز بنا كرده‌اند. 

باور این جمله به نقل از شما در رسانه‌ها سخت است كه "كسی روزی مرد شماره 2 خوانده می‌شد،‌ وقتی دید كه مقام معظم رهبری در مقابل نفسانیات تسلیم نمی‌شود، در انتخابات ریاست جمهوری نهم با سر و مغز زمین خورده."؟! 
شما كه مدعی در اختیار داشتن اسناد فراوان تاریخی هستید، آیا می‌توانید حتی یك سند برای این تهمت خویش ارائه نمایید كه "بزرگترین اشتباه جبران‌ناپذیر هاشمی تشویق بهتر جوانان مسلمان برای پیوست به سازمان مجاهدین (منافقین) بوده"؟! 
واقعا با چه قیاسی این جمله را می‌گویید كه "اینكه هاشمی می‌گوید 50 سال با آیت‌الله خامنه‌ای رفیقم، از قدرت‌طلبی و خودخواهی منشا می‌گیرد."؟! 

آیا می‌توان سخنرانی 29 خرداد مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه درباره هاشمی رفسنجانی را آن‌گونه كه شما می‌گویید، برخاسته از خون دل دانست كه صراحتا می‌گوید "اختلاف من و آقای هاشمی یك توهم است؟" آیا این توهم شامل شما هم می‌شود؟ 
اگرچه "فرو غلطیدن در لجن‌زار" از عبارات شما در این سخنرانی است، اما آیا اندكی تامل می‌نمایید كه خدای نخواسته با سوار شدن بر توسن افراط و تفریط، القاعده‌ وار در تنگناهای لجن‌ زا تندروی‌‌ها فرو غلطیده‌اید؟ 

جناب آقای روحانی! 
متاسفانه در این سخنرانی، شما خواسته یا ان‌شاءالله ناخواسته توهینی دو سویه را نثار آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی كرده‌اید. مطمئنا معتقدین حقیقی به اصل ولایت فقیه سخنان سخیف چون "آلت دست بودن رهبر انقلاب" را هر چند در لوای تحلیل و تفسیر برنمی‌تابند. 

امید آنكه برای خوشایند عده‌ای كه دیروز و امروزشان معلوم است و همه می‌دانیم برای فردای این مملكت چه خیال‌های شومی در سر دارند، آیینه تاریخ را بیش از این غبارآلود ننماییم كه اگر روزی خورشید حقیقت بر آن بتابد، پاسخی در پیشگاه خداوند نداشته باشیم. 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن و فصلنامه هستی

سهراب سپهری از خود تا دیگران

دیدگاه مسعود اسپنتمان درباره فلسفه ارد بزرگ (ایران)