تنهايي مثل يك بيماري، واگيردار است

بر اساس تازه‌ترين يافته‌هاي پزشكي، تنهايي هم مانند يك سرماخوردگي وخيم، مسري و واگيردار است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، ‌يك گروه از محققان با استفاده از اطلاعات حاصل از يك پژوهش گسترده و پيگيري شرايط سلامتي به مدت بيش از 60 سال دريافته‌اند كه افراد تنها تمايل دارند تنهايي خود را با ديگران تقسيم كنند.

بر اساس اين تحقيق كه از سوي پژوهشگران دانشگاه‌هاي شيكاگو،‌كاليفرنيا در سان دي گو و هاروارد انجام گرفته، به تدريج و به مرور زمان گروهي از افراد تنها و جدا از مردم به حاشيه‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي كشيده مي‌شوند.

جان كاسيوپو روانشناس و استاد دانشگاه كاليفرنيا و از پژوهشگران اين تحقيق خاطرنشان كرد: ما يك الگوي فوق العاده استثنايي از سرايت را شناسايي كرديم كه باعث مي‌شود مردم وقتي تنها مي‌شوند به حاشيه شبكه اجتماعي كشيده شوند. افرادي كه تنها هستند قبل از اين كه روابطشان بيشتر آسيب ببيند اين تنهايي را به دوستان و اطرافيان خود منتقل مي‌كنند.

از آنجايي كه تنهايي با انواع مختلفي از بيماريهاي رواني و جسمي مرتبط است كه مي‌تواند عمر را كوتاه كند، محققان تاكيد مي‌كنند كه تشخيص اين احساس شديد تنهايي قبل از اينكه مردم به انزوا كشيده شوند، بسيار حائز اهميت است و بايد كمك كرد تا دوباره با اجتماع بازگردند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن و فصلنامه هستی

سهراب سپهری از خود تا دیگران

دیدگاه مسعود اسپنتمان درباره فلسفه ارد بزرگ (ایران)